Overstappen van salarisadministratie

Als jij jouw salarisadministratie al ergens hebt ondergebracht, is overstappen vaak een moeizaam proces. Bij Securex maken wij het overzetten van de salarisgegevens zo gemakkelijk mogelijk, door jou te ontzien precies waar jij dat wenst.  

Wanneer is het ideale moment om over te stappen?

Het ideale moment om over te stappen naar Securex, is voor het nieuwe kalenderjaar. Op die manier hoef je een groot deel van de gegevens van jouw huidige salarisadministratie niet over te zetten. Je kan dan vlot van start gaan bij jouw nieuwe salariskantoor.

Ook als je niet aan het begin van het jaar wilt overstappen, ben je van harte welkom bij Securex. Wij hebben in ruim 20 jaar tijd de nodige ervaring opgedaan om de overstap van jouw salarisadministratie in goede banen te leiden. Ook het verwerken van de salarisadministratie van een bedrijf buiten Nederland behoort tot de mogelijkheden. Securex heeft vestigingen in verschillende Europese landen. Daarnaast hebben wij samenwerkingspartners in alle andere landen binnen Europa. Wij kunnen daardoor altijd en overal een goede salarisverwerking voor jouw bedrijf waarborgen.

Bij Securex bekijken we iedere klant op zichzelf. Jouw wensen staan voor ons centraal en bepalen op welke manier wij gaan samenwerken. Je kan bij ons kiezen uit diverse dienstverleningen. Hiermee heb je zelf in de hand hoeveel van de werkzaamheden jij aan ons wil overdragen. Van volledige salarisverwerking tot alleen het gebruik van de systemen om de administratie zelf te doen. Wij passen ons aan naar wat voor jou het beste werkt.

Als HR-dienstverlener zet Securex zich ervoor in om jou te ondersteunen met meer dan alleen de perfecte loonstrook!

Overstappen naar Securex kan al in vier stappen!

Met onze overstapservice stapt jouw organisatie snel over van salarisadministratiekantoor. Wij maken het je graag zo makkelijk mogelijk. Overstappen naar ons doe je in slechts vier stappen:

Stap 1: Planning en inventarisatie

Securex neemt contact met jou op om jouw wensen te bespreken en het overstapproces te plannen. Wij bekijken welke diensten je nodig hebt. Kom je er niet uit? Dan sturen wij eventueel een medewerker om de behoeften goed door te spreken.

Stap 2: Training (optioneel)

Afhankelijk van het pakket dat je bij Securex afneemt, is het mogelijk om een speciale training te ontvangen. Als jij ervoor kiest om een deel van de werkzaamheden zelf te blijven verrichten, is het van belang dat je het systeem leert kennen. Een salarisadministrateur laat tijdens de training alle functionaliteiten van de Securex omgeving van jouw bedrijf zien. Wanneer je de uitleg over het werken met Nmbrs hebt gekregen, kan het ook gemakkelijker worden uitgelegd aan jouw werknemers.

Stap 3: Inrichten en importeren

Wij richten jouw online omgeving in. De werknemersgegevens kunnen worden ingevoerd en het systeem wordt klaargemaakt om de salarisverwerking in te gaan draaien. Ook voor het importeren van de gegevens van jouw werknemers geldt dat je kunt kiezen om dit zelf te doen of om het aan ons over te laten.

Stap 4: Controleren

Is het systeem naar wens ingericht? Ja? Dan wordt het tijd om de gegevens te controleren om ervoor te zorgen dat jij een goede start maakt. Tijdens de controle is het ook mogelijk om een schaduwrun door ons te laten verzorgen. Daarbij doen wij een proefrun van de salarissen vóór de startdatum, om zeker te zijn dat alles goed ingevuld is.

Is het overstapproces doorlopen? Securex kan een handleiding verschaffen aan jouw werknemers. Zo kunnen ook zij goed aan de slag gaan met de nieuwe omgeving.

Onze voordelen

Salarisadministratie via Securex heeft een aantal voordelen:

  • Jouw werknemers krijgen toegang tot een overzichtelijke en persoonlijke online omgeving. Zij krijgen inzicht in onder meer het salaris, vakantiedagen en jaaropgaven. Ook kunnen werknemers toegang krijgen tot verschillende HR-functionaliteiten. Daarmee kunnen zij onder andere digitaal documenten ondertekenen en mutaties, zoals adreswijzigingen en declaraties, doorgeven;
  • De slimme systemen van Securex helpen met het onderbrengen van verschillende HR-zaken. In de Nmbrs omgeving kan voor een werknemer een diploma, certificaat, contract, jubileum en verjaardag worden bijgehouden. De Nmbrs consultants van Securex kunnen jou helpen om alles uit het programma te halen;
  • Nooit meer data dubbel invoeren? Wij maken integraties en koppelingen om de data voor de salarisverwerking te koppelen aan andere systemen. Dit kan bij onder meer tijdregistratiesystemen, planningsmodules en boekhoudpakketten, maar ook voor andere systemen zijn vaak oplossingen te vinden. Op die manier kan alle data in jouw organisatie synchroon lopen. Je voorkomt daarmee dubbel werk en dat verkleint de kans op fouten;
  • Securex zorgt dat de gegevens van jou en jouw werknemers veilig worden opgeborgen. Alle persoonsgegevens worden veilige bewaard, waarbij de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming strikt worden gevolgd. Securex kijkt altijd met een kritisch oog naar de software die wordt aangeschaft. Wij waarborgen de veiligheid van de persoonsgegevens altijd. Op die manier willen wij zowel de beste software als de beste dienst leveren;
  • Onze juridische afdeling kan je onder meer voorzien van juridisch advies. Hulp nodig bij het opstellen van juridische documenten? Geen probleem, wij staan voor je klaar.