Overstappen van salarisadministratie

Je salarisadministratie ergens anders onderbrengen is vaak een moeizame aangelegenheid. Bij Securex maken we het overzetten van de salarisgegevens zo gemakkelijk mogelijk, door je te ontzien in het proces, precies waar jij dat wenst.

Het ideale moment om over te stappen is nu

Overweeg je een overstap voor jouw salarisadministratie? Dan kan het nuttig zijn om dit vlak voor het nieuwe kalenderjaar te doen. Op die manier geniet je een prettig begin bij je nieuwe salariskantoor, omdat in een nieuw jaar een hoop gegevens van je huidige salarisadministratie niet overgeheveld hoeven te worden. Dit zorgt voor een vlotte start.

Ook als je niet aan het begin van het jaar over wilt stappen, ben je uiteraard van harte welkom bij Securex. Wij hebben in ruim twintig jaar tijd de nodige ervaring opgedaan om de overstap van jouw salarisadministratie in goede banen te leiden. Ook het verwerken van de salarisadministratie van een bedrijf buiten Nederland behoort tot de mogelijkheden. Securex heeft vestigingen in verschillende Europese landen en samenwerkingspartners in alle andere landen binnen Europa, waardoor wij altijd en overal een goede salarisverwerking voor jouw bedrijf kunnen waarborgen.

Bij Securex bekijken we iedere klant op zichzelf. Jouw wensen staan voor ons centraal en bepalen op welke manier wij je helpen met jouw salarisadministratie en andere HR-zaken. Je krijgt bij ons de keuze uit verschillende servicepakketten, waarmee je zelf in de hand hebt hoeveel van de werkzaamheden je aan ons over wilt dragen. Zo kun je ervoor kiezen de volledige salarisverwerking bij Securex neer te leggen, maar is het ook mogelijk om enkel gebruik te maken van onze systemen en daarin zelf de salarisadministratie te verzorgen. Zo komen we tot de verdeling die voor jou werkt.

Als HR-dienstverlener zet Securex zich ervoor in om je te ondersteunen bij meer dan alleen de perfecte salarisstrook.

Een overstap naar Securex kan al in vier stappen, waarbij wij je uiteraard volledig ondersteunen:

Stap 1
Planning en inventarisatie

Wij nemen contact met je op om al je wensen in kaart te brengen en te bespreken hoe het overstapproces eruit zal zien. Tijdens dit eerste contact bekijken we ook welke diensten jij van ons verlangt en lichten wij de verschillende functies die bij Securex beschikbaar zijn toe. Als daar behoefte aan is, komt iemand van ons bij jou langs, om samen nog eens goed door te spreken waar vraag naar is en om een goed beeld van jouw bedrijf te krijgen.

Stap 2
Training (optioneel)

Afhankelijk van het pakket dat je bij Securex afneemt, is het mogelijk om een speciale training te ontvangen. Als je ervoor kiest om een deel van de werkzaamheden zelf te blijven verrichten, is het van belang dat je het systeem leert kennen. Een payroll professional laat tijdens de training alle functionaliteiten van de Securex-omgeving van jouw bedrijf zien. Wanneer je de uitleg over het werken met Nmbrs hebt gekregen, kan het ook gemakkelijk worden uitgelegd aan je werknemers.

Stap 3
Inrichten en importeren

In deze stap richten wij jouw omgeving in, zodat de werknemersgegevens in kunnen worden gevoerd en het systeem klaar is om de salarisverwerking te gaan draaien. Ook voor het importeren van de gegevens van je werknemers geldt dat je kunt kiezen om dit zelf te doen of om het aan ons over te laten.

Stap 4
Controleren

Als het systeem naar wens is ingericht is het tijd om de gegevens te controleren, om ervoor te zorgen dat je een goede start hebt. Tijdens de controle is het ook mogelijk om een schaduwrun door ons te laten verzorgen. Daarbij doen wij een proefrun van de salarissen vóór de startdatum, om zeker te zijn dat alles goed ingevuld staat.

Als het overstapproces is doorlopen kan door Securex nog een handleiding voor jouw werknemers worden verschaft, zodat ook zij goed aan de slag kunnen met de nieuwe omgeving. Daarnaast is het mogelijk om, zo lang en zo vaak jij dat wenst, te evalueren hoe het gaat met het gebruik van de online omgeving en om te bespreken of je nog andere functies van Securex op het oog hebt of andere toevoegingen aan het pakket wilt doen.

Benieuwd naar wat Securex verder voor je kan betekenen?

Maak gerust vrijblijvend een afspraak of vraag een offerte aan.

Onze voordelen callcenter
Je werknemers krijgen toegang tot een overzichtelijke en persoonlijke online omgeving, waarin zij inzicht krijgen in onder meer hun salaris, vakantiedagen en jaaropgaven

Ook kunnen werknemers toegang krijgen tot verschillende HR-functionaliteiten. Daarmee kunnen zij onder meer digitaal documenten ondertekenen en mutaties, zoals adreswijzigingen, en declaraties doorgeven.

De slimme systemen van Securex helpen je met het onderbrengen van verschillende HR-zaken

Zo kan in de Nmbrs-omgeving voor een werknemer onder meer een diploma en certificaat, contract, jubileum en verjaardag worden bijgehouden. De Nmbrs consultants van Securex kunnen je helpen om alles uit het programma te halen.

Onze app-dienstverlening kan er bovendien voor zorgen dat de data die voor de salarisverwerking wordt gebruikt, wordt gekoppeld met de data van andere systemen waar je mee werkt

Dit kan bij onder meer tijdsregistratiesystemen, planningsmodules en boekhoudpakketten, maar ook voor andere systemen zijn vaak oplossingen te vinden. Op die manier kan alle data in je organisatie synchroon lopen, daarmee voorkom je dubbel werk en dat verkleint de kans op fouten.

Securex zorgt dat de gegevens van jou en je werknemers veilig worden opgeborgen.

Alle persoonsgegevens worden veilig bewaard, waarbij de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming strikt worden gevolgd. Securex kijkt altijd met een kritisch oog naar de software die wordt aangeschaft, zodat de veiligheid van de persoonsgegevens altijd gewaarborgd blijft. Op die manier willen wij zowel de beste software, als de beste dienst leveren.

Onze juridische afdeling kan je onder meer ondersteunen met het opstellen van contracten en voorziet je van juridisch advies.

Benieuwd naar wat Securex verder voor je kan betekenen?

Maak gerust vrijblijvend een afspraak of vraag een offerte aan.

callcenter