Horeca ondersteuning

Iedereen weet dat in de horeca werken, hard werken betekent. Als horeca-ondernemer spring jij vaak bij in de bediening, achter de bar of in de keuken. Maar naast het operationele werk moet de administratie ook geregeld worden. Een correcte administratie is soms lastig om bij te houden. Urenregistratie bijhouden en het opstellen van arbeidsovereenkomsten voor nieuwe medewerkers zijn onderdelen van een correcte administratie. Heb jij hier hulp bij nodig? Securex biedt een totaalpakket dat volledig is afgestemd op de horecasector. Alle ingrediënten samen zorgen voor een succesvol personeelsbeheer, zodat jij meer tijd overhoudt!

Arbeidsovereenkomst voor de horeca: snel en gemakkelijk met één druk op de knop

Werken in de horeca is geen ‘nine to five job’. Het liefst neem je vanmiddag iemand aan die vanavond al kan starten. Helaas blijkt dit in de praktijk moeilijker dan verwacht. Het werven van personeel, het opstellen van horeca arbeidsovereenkomsten en het onboardingstraject moeten snel plaatsvinden, zodat een nieuwe medewerker zo snel mogelijk inzetbaar is. 

Het risico op fouten in het arbeidscontract in de horeca is groot door onduidelijke communicatie, een slecht leesbaar handschrift of onjuiste invoering van persoonsgegevens. Fouten hebben vervelende gevolgen voor beide partijen, zoals verkeerde uitbetalingen of problemen met instanties vanwege onjuiste persoonsgegevens. Ook kost het veel tijd en moeite om documenten, zoals het horeca contract, opnieuw op te stellen en te laten ondertekenen.

Door dit proces te digitaliseren, kun je een arbeidsovereenkomst voor de horeca veel gemakkelijker opstellen en de administratieve last verminderen. Met de sjablonen van Securex vul je één keer de benodigde velden in, waarna de gegevens automatisch worden opgehaald en ingevuld in de benodigde formats. De medewerker ondertekent het contract voor jouw horecazaak snel digitaal en kan direct aan de slag. Maak je geen gebruik van sjablonen? Dan helpt onze juridische afdeling graag met het opstellen van het model arbeidsovereenkomst voor de horeca.

Urenregistratie horeca: gemakkelijk via de app

Behalve de contracten vormt ook de urenregistratie in de horeca een uitdaging. In de horeca werken namelijk veel studenten en scholieren met wisselende schoolroosters, waardoor je geen vast rooster kan maken. Aan jou de taak om de medewerkers in te roosteren op basis van beschikbaarheid. Daarnaast is het verloop onder studenten en scholieren hoog. Zij krijgen het bijvoorbeeld te druk met de studie, hebben een opleiding afgerond of gaan ergens anders werken waar ze meer verdienen. Goed plannen is dus een must in de horeca. Door middel van koppelen met de juiste urenregistratie en planningssoftware helpt Securex jou daarbij.

Door jouw horeca administratie te digitaliseren, staan alle persoonsgegevens op één centrale plek en is de salarisdata altijd correct, zelfs bij aanpassingen. Wij denken graag met je mee over de beste software voor urenregistratie in de horeca. 

Ondersteuning met hulp van Securex

Hoe complex jouw administratie in de horeca ook is, Securex zorgt ervoor dat het in- en uittredingsproces, de urenregistratie en salarisadministratie veel soepeler verloopt. Met de beste software zorgen wij in jouw horecazaak voor de juiste ondersteuning, zodat nieuwe medewerkers zo snel mogelijk klaarstaan en de administratieve last een stuk minder is. Klinkt dit als een grote stap? Maak je geen zorgen, wij begrijpen de horecasector als geen ander!

Wij bieden een totaalpakket voor het beheer en de verloning van jouw personeel. Daarmee profiteer je van:

  • Maandelijkse salarisberekening door ons salaristeam dat kennis heeft van de horecasector;
  • Voor jouw bedrijf in de horeca de juiste ondersteuning bij de personeels- en salarisadministratie, dankzij de uitgebreide, eenvoudige en gebruiksvriendelijke software van Nmbrs. Dankzij het online platform voor medewerkers zijn gegevens opvragen of verlof aanvragen heel gemakkelijk;
  • Volledige inrichting van het indiensttredingsproces door onze Nmbrs consultants. Medewerkers krijgen toegang tot het platform waar zij het ‘eerste werkdag formulier’ invullen en de arbeidsovereenkomst voor jouw horecaonderneming digitaal kunnen ondertekenen. Zo kunnen ze direct aan de slag;
  • Hulp bij de koppeling van een bestaand tijdregistratie en/of planningssysteem met de salarisapplicatie dankzij onze afdeling koppelingen en integraties;
  • Wij hebben de beste tools voor de horecasector uitgezocht en kunnen daarmee koppelen. Bijvoorbeeld Dyflexis, Eitje, Nostradamus, L1inda en Horeko;
  • Op een dynamische manier jouw belangrijkste documenten inzien via onze bedrijfslogin. Denk aan betaallijsten, kostenplaatsoverzichten, SEPA-files en gegevens van medewerkers;
  • Advies en service op maat door de juridische afdeling op het gebied van administratieve formaliteiten, contracten, attesten, ontslagprocedures, etc.

Neem contact op voor vragen

Altijd een soepel in- en uittredingsproces, een correcte salarisadministratie en een gestroomlijnde urenregistratie. Hoe klinkt dat? Securex zorgt voor een moeiteloos proces en minder administratief gedoe in de horeca. Op die manier kunnen nieuwe krachten razendsnel aan de slag en houd jij meer tijd over voor het werk dat je écht leuk vindt. Ben jij benieuwd welke oplossingen wij voor jouw bedrijf hebben of heb je vragen over software? Neem dan gerust contact met ons op. Ons team staat klaar om jouw horecazaak de ondersteuning te bieden die het nodig heeft.