Horeca

In de horeca wordt hard gewerkt. Als ondernemer help jij mee waar nodig en vaak regel je ook de administratie. Logisch dus dat urenregistratie en arbeidsovereenkomsten opstellen erbij inschieten, of het gebeurt snel tussendoor. Een correcte administratie is van groot belang voor een succesvolle horecaonderneming. Daarom biedt Securex een totaalpakket dat volledig is afgestemd op de horecasector. Alle ingrediënten samen zorgen voor succesvol personeelsbeheer. Zo heb jij meer tijd voor wat je het liefste doet: gasten het naar hun zin maken en je bedrijf in goede banen leiden.

Horeca arbeidsovereenkomst met één druk op de knop

Werken in de horeca is geen ‘nine to five job’. Daarom wil je dat medewerkers direct inzetbaar zijn. Het werven van personeel, het opstellen van horeca arbeidsovereenkomsten en het bijbehorende onboardingstraject dienen snel plaats te vinden. Het liefst neem je vanmiddag iemand aan die vanavond start met werken. In de praktijk blijkt dit moeilijker dan gedacht.

Zo is de kans op fouten in het arbeidscontract voor de horeca groot door onduidelijke communicatie, een slecht leesbaar handschrift of het onjuist invoeren van persoonsgegevens. Die fouten hebben vervelende gevolgen voor zowel de werkgever als de werknemer. Denk aan het verkeerd uitbetalen van het loon of problemen met officiële instanties door persoonsgegevens die niet kloppen. Ook kost het veel tijd en moeite om documenten zoals het horeca contract opnieuw op te stellen en te laten ondertekenen. Tot slot gebruiken bedrijven vaak een standaard sjabloon voor oproepkrachten of specifieke situaties, zoals een horeca arbeidsovereenkomst voor bepaalde/onbepaalde tijd. Het nadeel is dat er per medewerker andere afspraken worden gemaakt en dat zorgt voor extra administratie.

Door dit proces te digitaliseren, stel je een arbeidsovereenkomst voor de horeca een stuk gemakkelijker op. Ook de administratieve last vermindert. Met de sjablonen van Securex vul je in één keer de benodigde velden in, waarna de gegevens automatisch worden opgehaald en ingevuld in de benodigde formats. Met slechts één druk op de knop! De medewerker ondertekent het horeca contract digitaal en kan direct aan de slag. Maak je geen gebruik van sjablonen? Dan helpt onze juridische afdeling met het opstellen van het model arbeidsovereenkomst voor de horeca.

Urenregistratie horeca: gemakkelijk via de app

Behalve de horeca contracten vormt ook de urenregistratie een uitdaging. In de horeca werken namelijk veel studenten en scholieren. Vaak hebben zij wisselende schoolroosters waardoor jij geen vast rooster kunt maken, maar moet inplannen op basis van beschikbaarheid. Daarnaast is het verloop onder studenten en scholieren hoog. Ze krijgen het bijvoorbeeld te druk met hun studie, hebben hun opleiding afgerond of ze gaan ergens anders werken waar ze meer verdienen. Goed plannen is dus een must. De juiste urenregistratie en planning software van Securex helpt jou daarbij!

Door je horeca administratie te digitaliseren, staan alle persoonsgegevens op één centrale plek. De salarisdata is altijd correct en wordt doorgevoerd in andere systemen. Ook wanneer je aanpassingen doet. Zo is de app voor urenregistratie bijvoorbeeld altijd up-to-date. Onze App-dienstverlening denkt met je mee over de beste software voor urenregistratie in de horeca.

Horeca ondersteuning met hulp van Securex

Hoe complex jouw horeca administratie ook is, Securex zorgt ervoor dat het in- en uittredingsproces, de urenregistratie en salarisadministratie veel soepeler verloopt. Met de juiste software helpen we je om het proces te digitaliseren. Op die manier staan nieuwe medewerkers zo snel mogelijk klaar en is de administratieve last een stuk minder. Klinkt horeca administratie uitbesteden als een grote stap? Dan stellen we je gerust, want wij kennen en begrijpen de horecasector als geen ander.

We bieden een totaalpakket voor het beheer en de verloning van jouw personeel. Daarmee profiteer je van:

  • Maandelijkse salarisberekening door jouw persoonlijke salaristeam dat kennis heeft van de horecasector.
  • Ondersteuning bij de personeels- en salarisadministratie dankzij de uitgebreide, eenvoudige en gebruiksvriendelijke applicatie Visma Nmbrs. Dankzij het online platform voor medewerkers is gegevens opvragen of verlof aanvragen heel gemakkelijk.
  • Volledige inrichting van het indiensttredingsproces door onze Nmbrs Consultants. Medewerkers krijgen toegang tot het platform waar zij het ‘eerste werkdag formulier’ invullen en hun contract digitaal ondertekenen. Zo kunnen ze direct aan de slag!
  • Hulp bij de koppeling van een bestaand tijdsregistratie- en/of planningssysteem met de salarisapplicatie dankzij onze App-dienstverlening.
  • De beste tools voor de horecasector, uitgezocht door onze App-dienstverlening. Bijvoorbeeld Dyflexis, Eitje, Nostradamus, L1nda en Horeko.
  • Op een dynamische manier je belangrijkste documenten inzien via onze bedrijfslogin. Denk aan betaallijsten, kostenplaatsoverzichten, SEPA-files en gegevens van medewerkers.
  • Advies en service op maat door de juridische afdeling op het gebied van administratieve formaliteiten, contracten, attesten, ontslagprocedures, etc.

Neem contact op voor vragen over administratie in de horeca!

Altijd een soepel in- en uittredingsproces, een correcte salarisadministratie en een gestroomlijnde urenregistratie. Hoe klinkt dat? Securex zorgt voor een moeiteloos proces en minder administratief gedoe in de horeca. Op die manier kunnen nieuwe krachten razendsnel aan de slag en houd jij meer tijd over voor het werk dat je écht leuk vindt. Ben je benieuwd welke oplossingen we voor jouw bedrijf hebben? Of heb je vragen over software voor administratie in de horeca? Neem dan gerust contact met ons op. Ons team zit klaar om al jouw vragen te beantwoorden.