
Horeca ondersteuning
Iedereen weet dat in de horeca werken, hard werken betekend. Als ondernemer spring jij vaak bij in de bediening, achter de bar of in de keuken. Maar de administratie moet ook geregeld worden. Een correcte administratie is soms lastig om bij te houden. Urenregistratie die bijgehouden moet worden of het opstellen van arbeidsovereenkomsten voor nieuwe medewerkers horen bij een correcte administratie. Hulp hierbij nodig? Securex biedt een totaalpakket dat volledig is afgestemd op de horecasector. Alle ingrediënten samen zorgen voor een succesvol personeelsbeheer. En zo houd jij meer tijd over!
Arbeidsovereenkomst voor de horeca: snel en gemakkelijk met één druk op de knop!
Werken in de horecabranche is geen ‘nine to five job’. Het liefst neem je vanmiddag iemand aan die vanavond start met werken. Helaas blijkt dit in de praktijk moeilijker dan verwacht. Het werven van personeel, het opstellen van horeca arbeidsovereenkomsten en het bijbehorende onboardingstraject dienen snel plaats te vinden, zodat een nieuwe medewerker zo snel mogelijk inzetbaar is.
De kans op fouten in het arbeidscontract in de horeca is groot door onduidelijke communicatie, een slecht leesbaar handschrift of het onjuist invoeren van persoonsgegevens. Voor beide partijen hebben fouten vervelende gevolgen. Denk hierbij aan het verkeerd uitbetalen van het loon of problemen met instanties omdat persoonsgegevens niet kloppen. Ook kost het veel tijd en moeite om documenten zoals het horeca contract opnieuw op te stellen en te laten ondertekenen.Tot slot gebruiken bedrijven vaak een standaard sjabloon voor oproepkrachten of specifieke situaties, zoals een arbeidsovereenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd. Het nadeel is dat er per medewerker andere afspraken worden gemaakt en dat zorgt weer voor extra administratie.
Door dit proces te digitaliseren, stel je een arbeidsovereenkomst voor de horeca een stuk gemakkelijker op. Ook de administratieve last vermindert. Met de sjablonen van Securex vul je in één keer de benodigde velden in, waarna de gegevens automatisch worden opgehaald en ingevuld in de benodigde formats. De medewerker ondertekent het contract voor jouw horecazaak snel digitaal en kan direct aan de slag. Maak je geen gebruik van sjablonen? Dan helpt onze juridische afdeling graag met het opstellen van het model arbeidsovereenkomst voor de horeca.
Urenregistratie horeca: gemakkelijk via de app
Behalve de contracten, vormt ook de urenregistratie in de horeca een uitdaging. In de horeca werken namelijk veel studenten en scholieren. Vaak hebben zij wisselende schoolroosters, waardoor jij geen vast rooster kunt maken. Aan jou de taak om de medewerkers in te roosteren op basis van beschikbaarheid. Daarnaast is het verloop onder studenten en scholieren hoog. Zij krijgen het bijvoorbeeld te druk met de studie, hebben een opleiding afgerond of gaan ergens anders werken waar ze meer verdienen. Goed plannen is dus een must in de horeca. De juiste urenregistratie en personeelsplanning software van Securex helpt jou daarbij!
Door je horeca administratie te digitaliseren, staan alle persoonsgegevens op één centrale plek. De salarisdata is altijd correct en wordt doorgevoerd in andere systemen. Ook wanneer je aanpassingen doet. Zo is de app voor urenregistratie altijd up to date. Wij denken graag met je mee over de beste software voor urenregistratie in de horeca.
Ondersteuning met hulp van Securex
Hoe complex jouw administratie in de horeca ook is, Securex zorgt ervoor dat het in- en uittredingsproces, de urenregistratie en salarisadministratie veel soepeler verloopt. Met de beste software zorgen wij in jouw horecazaak voor de juiste ondersteuning. Op die manier staan nieuwe medewerkers zo snel mogelijk klaar en is de administratieve last een stuk minder. Klinkt dit als een grote stap? Dan stellen we jou gerust, want wij kennen en begrijpen de horecasector als geen ander!
Wij bieden een totaalpakket voor het beheer en de verloning van jouw personeel. daarmee profiteer je van:
- Maandelijkse salarisberekening door ons salaristeam dat kennis heeft van de horecasector;
- Voor jouw bedrijf in de horeca de juiste ondersteuning bij de personeels- en salarisadministratie, dankzij de uitgebreide, eenvoudige en gebruiksvriendelijke applicatie Visma Nmbrs. Dankzij het online platform voor medewerkers zijn gegevens opvragen of verlof aanvragen heel gemakkelijk;
- Volledige inrichting van het indiensttredingsproces door onze Nmbrs Consultants. Medewerkers krijgen toegang tot het platform waar zij het ‘eerste werkdag formulier’ invullen en de arbeidsovereenkomst voor jouw horeca onderneming digitaal kunnen ondertekenen. Zo kunnen ze direct aan de slag!
- Hulp bij de koppeling van een bestaand tijdsregistratie- en/of planningssysteem met de salarisapplicatie dankzij onze Data Connecting;
- De beste tools voor de horecasector, uitgezocht door onze Data Connecting. Bijvoorbeeld Dyflexis, Eitje, Nostradamus, L1nda en Horeko;
- Op een dynamische manier jouw belangrijkste documenten inzien via onze bedrijfslogin. Denk aan betaallijsten, kostenplaatsoverzichten, SEPA-files en gegevens van medewerkers;
- Advies en service op maat door de juridische afdeling op het gebied van administratieve formaliteiten, contracten, attesten, ontslagprocedures, etc.
Neem contact op voor vragen!
Altijd een soepel in- en uittredingsproces, een correcte salarisadministratie, eenvoudig een personeelsplanning maken en een gestroomlijnde urenregistratie. Hoe klinkt dat? Securex zorgt voor een moeiteloos proces en minder administratief gedoe in de horeca. Op die manier kunnen nieuwe krachten razendsnel aan de slag en houd jij meer tijd over voor het werk dat je écht leuk vindt. Ben jij benieuwd welke oplossingen wij voor jouw bedrijf hebben? Of heb je vragen over software? Neem dan gerust contact met ons op! Ons team zit klaar om jouw horecazaak ondersteuning te bieden.